Strona 3 z 3

Re: Młynek do 1500 zł

: czw 05 sty 2012, 14:57
autor: dar78
oki dzięki za info :) Pozdrawiam

Re: Młynek do 1500 zł

: czw 20 wrz 2012, 1:59
autor: Twolipan
Tu się podepnę, bo uważam to za super alternatywę dla wymienianych wczesnie marek, w dodatku za 2/3 ceny :dymek:
http://sklep.gastromer.pl/prod/tauro_4680.php

Re: Młynek do 1500 zł

: czw 20 wrz 2012, 10:35
autor: Freezer64
Widzę, ze wszystkim wciskasz młynek z dozownikiem jako najlepszy do domu :smiech:
Ja tam uważam, że do domu najlepiej wybierać młynki stworzone do domu 8) (choćby nawet ciut gorszej jakości przemiału)

A tak bardziej na poważnie to da się jakoś zdjąć ten dozownik czy cuś ?

Re: Młynek do 1500 zł

: czw 20 wrz 2012, 12:03
autor: Twolipan
Da się, ale kto mi będzie tak ładnie dozował kawę, rozbrylał i przechowywał nadmiar w czasie półgodzinnej przerwy między shotami? :lol:

Re: Młynek do 1500 zł

: pt 10 lis 2017, 12:04
autor: darkom
Witam, nie będę zakładał nowego tentu, bo interesuje mnie młynek 1000 do 1500zł. Ostanie wypowiedzi są z 2012 wiec zakładam, że wiele się zmieniło w polecanych młynach. Obecnie używam I-Steel i-2 Grinder Inox chciałbym go sprzedać i kupić coś lepszego. Proszę o wskazanie kilu ciekawych modeli i parę słów dlaczego.
Młynek wykorzystuje w domu 6 kaw dziennie.

Re: Młynek do 1500 zł

: pt 10 lis 2017, 13:00
autor: Tedi
Do espresso, to młynek z żarnami płaskimi 64 mm. Można kupić młynek z mniejszymi żarnami, lecz to wpływa znacząco na smak doppio i zachowanie podczas ekstrakcji. Mówiąc ogólnie.
W zaproponowanej przez Ciebie cenie, szukał bym markowy używany Włoski młynek.

Re: Młynek do 1500 zł

: pt 10 lis 2017, 16:03
autor: antonio
na smak doppio
@Tedi, czy musisz swoim doppio epatować? Wszystkie dzieci na świecie mówią o espresso, a Ty jeden tylko nie... :mrgreen:

Zgadzam się z Tobą. Mam na sprzedaż Rossi RR55OD za 1500zł. Szybki, mocny, elektroniczny z timerami...

Re: Młynek do 1500 zł

: pt 10 lis 2017, 17:14
autor: Tedi
Antonio, czy Ty chcesz mnie wykończyć? :wink: Ok, będę mówił podwójne espresso. :D

Re: Młynek do 1500 zł

: pt 02 lut 2018, 19:50
autor: Janisław
To i ja się podepnę, bo czas na nowy młyn.
Rozważam dwie wersje:
* nowy Ascaso i1 mini - fajne gabaryty, zmieści się ładnie koło ekspresu no i dosyć tani.
* używany Mazzer Super Jolly za ok. 1300 zł. - olbrzym, musiałbym zmienić albo całkowicie wywalić hopper; do tego kusi wywalenie tego dozownika żeby leciało prosto jak z kranu. Ale za to niezniszczalne bydle bez żadnych elektronicznych udziwnień :)

Wiem że Mazzer to przepaść jeśli idzie o jakość przemiału, ale czy w przypadku 2-4 kaw dziennie na Gaggi Cassic nie będzie to przerost formy?

Re: Młynek do 1500 zł

: sob 03 lut 2018, 18:44
autor: Tedi
Powiem tak, do espresso dobry przemiał to podstawa. Żarna płaskie 64 mm z firmowego młynka przemiał odpowiedni zapewnią. Gabaryty, trudno są one spore (mozna mielić bez zbiornika), młyn robotę stosunkowo ciężką musi wykonać w taki sposób by ziarno obrobione miało w miarę równe drobiny i żeby podczas ciecia nie powodować zbyt wysokiego nagrzewania obrabianego ziarna.
Z własnych obserwacji plus skromne doświadczenie mając pod swoja "opieką" kilka gastronomicznych młynków mogę śmiało polecić żarna płaskie 64 mm. Ten rozmiar jest to min. które może być również traktowane z powodzeniem jako max. srednica żarna bdb do espresso.

Re: Młynek do 1500 zł

: pn 05 lut 2018, 11:11
autor: swiezopalona
To i ja się podepnę, bo czas na nowy młyn.
Rozważam dwie wersje:
* nowy Ascaso i1 mini - fajne gabaryty, zmieści się ładnie koło ekspresu no i dosyć tani.
* używany Mazzer Super Jolly za ok. 1300 zł. - olbrzym, musiałbym zmienić albo całkowicie wywalić hopper; do tego kusi wywalenie tego dozownika żeby leciało prosto jak z kranu. Ale za to niezniszczalne bydle bez żadnych elektronicznych udziwnień :)

Wiem że Mazzer to przepaść jeśli idzie o jakość przemiału, ale czy w przypadku 2-4 kaw dziennie na Gaggi Cassic nie będzie to przerost formy?
@Janisław zerknij jeszcze na Baratza Sette 30 AP. Nowy super młynek w dobrej cenie. Bezpośrednie mielenie do kolby.

Re: Młynek do 1500 zł

: czw 08 lut 2018, 17:45
autor: roger
No a co z Macap M2 ;)

Re: Młynek do 1500 zł

: czw 08 lut 2018, 21:22
autor: Tedi
Pasuje do tematu. :wink:
A na poważnie. Jak ktoś kupi sobie Macapa M2 to będzie mógł mielić kawę przez dziesiątki lat.
Może być zadowolony w pełni z tego młynka jak poświeci swój czas na dobór kawy i zgra przemiał ziarna z parametrami ekspresu.
Żarna wielkie, to dla takich dziwaków jak ja. Ekspresy gastro to i młynki gastro. :lol: Hobbystyczne nastawienie na wyciskanie smaków z kawy. Ot taki mój relaks, ważne jest to jak diabli :wink: , by moja żona miała cień szansy ze mną wytrzymać, gdy znajdę sobie zajęcie. :lol: