Ekspres ciśnieniowy z Lidla/Biedronki

Awatar użytkownika
Remogiusz
ojciec chrzestny
ojciec chrzestny
Posty: 2075
Rejestracja: wt 02 lis 2010, 1:21
Sprzęt: W stopce
Lokalizacja: WroLOVE / Pyrlandia

Postautor: Remogiusz » śr 08 gru 2010, 22:18

3 miechy :shock: ? A ja myslałem, że minimum na sprzęt może być rok... ale ja GUPI byłem... ;)
A jak w ogóle z gwarancją? Przynosi się ekspres do LIDLA? Czy jakieś serwisy podpisały z nimi umowy?
Hardware: Rocket , GAGGIA, Bialetti, FP, Dripper / jedyny słuszny młynek, macap mx900
Software: co kurier przyniesie...(Ariadna)

WereWolf
zagląda śmielej
zagląda śmielej
Posty: 35
Rejestracja: czw 12 lis 2009, 19:27
Sprzęt: Jura Z5 Chrome

Postautor: WereWolf » śr 08 gru 2010, 22:25

3 miechy :shock: ? A ja myslałem, że minimum na sprzęt może być rok... ale ja GUPI byłem... ;)
A jak w ogóle z gwarancją? Przynosi się ekspres do LIDLA? Czy jakieś serwisy podpisały z nimi umowy?
Wg. instrukcji trzeba skontaktować się telefonicznie z serwisem (podany stacjonarny numer warszawski), serwis związany jest z importerem, bo nazwy praktycznie takie same. Potem pewnie wysyłka sprzętu do nich, bo wspominają o darmowej (to się chyba samo przez się rozumie) :)

Awatar użytkownika
Remogiusz
ojciec chrzestny
ojciec chrzestny
Posty: 2075
Rejestracja: wt 02 lis 2010, 1:21
Sprzęt: W stopce
Lokalizacja: WroLOVE / Pyrlandia

Postautor: Remogiusz » śr 08 gru 2010, 22:30

To muszą być pewni swojego sprzętu bo 2x wysyłka (od i do klienta) będzie kosztować 1/3 ceny ekspresu ;)
Swoją drogą - pomyślnych wiatrów na początkach z ekspresem. Te tańsze termobloki tak mają z wodą z dyszy-moja jest tak skonstruowana, że idealnie wlatuje jej strumień do tacki ociekowej-ale to ok 2 sek a później już sucha para...
Hardware: Rocket , GAGGIA, Bialetti, FP, Dripper / jedyny słuszny młynek, macap mx900
Software: co kurier przyniesie...(Ariadna)

Awatar użytkownika
Kekacz
stale zagląda do filiżanki
stale zagląda do filiżanki
Posty: 209
Rejestracja: pt 19 gru 2008, 8:38
Sprzęt: Jest: RS PID + Fiorenzato F4 Nano, Gaggia MDF, Aeropress. Było: Gaggia Baby Twin.
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Postautor: Kekacz » czw 09 gru 2010, 7:46

3 miesiące czy 3 lata?
Na filmie "szkoleniowym" na tej stronie http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl ... _14837.htm pod sam koniec (bodaj 5:02) podana jest gwarancja 3 letnia. 3 miesięczna byłaby raczej niedozwolona w UE jeśli chodzi o taki sprzęt.
| RS PID + G_MDF Teflon stepless ;) | Espresso Gear Barista Black | Aeropress |

WereWolf
zagląda śmielej
zagląda śmielej
Posty: 35
Rejestracja: czw 12 lis 2009, 19:27
Sprzęt: Jura Z5 Chrome

Postautor: WereWolf » czw 09 gru 2010, 17:03

3 miesiące czy 3 lata?
Na filmie "szkoleniowym" na tej stronie http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl ... _14837.htm pod sam koniec (bodaj 5:02) podana jest gwarancja 3 letnia. 3 miesięczna byłaby raczej niedozwolona w UE jeśli chodzi o taki sprzęt.
Hmm... a to ciekawe, nie oglądałem tego filmiku do końca, rzeczywiście jest wzmianka o 3 latach gwarancji.

Tymczasem dokładny cytat z instrukcji: "Na niniejsze urządzenie otrzymujecie Państwo 3-miesięczną gwarancję rozpoczynającą się od daty zakupu..."

Napiszę/zadzwonię do nich w tej sprawie, bo jeśli tak, to albo błąd w instrukcji (dość dziwny), albo ewidentne wprowadzanie klienta w błąd...

WereWolf
zagląda śmielej
zagląda śmielej
Posty: 35
Rejestracja: czw 12 lis 2009, 19:27
Sprzęt: Jura Z5 Chrome

Postautor: WereWolf » pt 10 gru 2010, 9:59

Dostałem potwierdzenie od importera/serwisu...
Faktycznie obowiązuje 3-letni okres gwarancji...

Bardzo dziwny (wygodny?) błąd w instrukcji, tym bardziej, że ten ekspres był już wcześniej w sprzedaży i od początku ten błąd był. Chyba powinni coś z tym zrobić...

W każdym razie, 3 letnia gwarancja za sprzęt w tej cenie.. chyba się opłaca

Awatar użytkownika
Jogi
S Z A M A N
S Z A M A N
Posty: 4951
Rejestracja: wt 27 mar 2007, 11:54
Lokalizacja: Bacino

Postautor: Jogi » pt 10 gru 2010, 10:39

A mają jakieś podane punkty serwisowe? Bo mniej wygodne może się okazać oddawanie do sklepu i czekanie na naprawę 3 miesiące. Oczywiście zawsze można go po prostu oddać, przynajmniej w ciągu tych 2 lat na podstawie niezgodności z umową.
?
Obrazek Rocket CC | Mazzer MM | Gaggia G | Aeropress A| Moka MObrazek

WereWolf
zagląda śmielej
zagląda śmielej
Posty: 35
Rejestracja: czw 12 lis 2009, 19:27
Sprzęt: Jura Z5 Chrome

Postautor: WereWolf » pt 10 gru 2010, 10:48

A mają jakieś podane punkty serwisowe? Bo mniej wygodne może się okazać oddawanie do sklepu i czekanie na naprawę 3 miesiące. Oczywiście zawsze można go po prostu oddać, przynajmniej w ciągu tych 2 lat na podstawie niezgodności z umową.
Nie sądzę... w instrukcji jest podany tylko numer kontaktowy i adres do głównego serwisu (chyba w Warszawie, ale nie mam teraz pod ręką instrukcji), być może po kontakcie z nimi podadzą jakiś inny punkt.
W każdym razie w instrukcji jest tylko mowa o wysyłce, więc to pewnie jedyny sposób, ale mam nadzieję, że nie będę miał potrzeby z niego korzystać :)

Awatar użytkownika
Kekacz
stale zagląda do filiżanki
stale zagląda do filiżanki
Posty: 209
Rejestracja: pt 19 gru 2008, 8:38
Sprzęt: Jest: RS PID + Fiorenzato F4 Nano, Gaggia MDF, Aeropress. Było: Gaggia Baby Twin.
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Postautor: Kekacz » pt 10 gru 2010, 11:23

Lepiej oddawać do sklepu, niech oni się martwią przesyłkami.
| RS PID + G_MDF Teflon stepless ;) | Espresso Gear Barista Black | Aeropress |

antek
zagląda od święta
Posty: 13
Rejestracja: ndz 05 gru 2010, 8:47

Prośba o pomoc

Postautor: antek » śr 22 gru 2010, 13:01

Witam!
Z góry przepraszam, jeśli umieszczam moją prośbę w nieodpowiednim miejscu lub jeśli już temat był poruszany.
Jest to mój pierwszy post (oprócz tego, w którym się przywitałem na forum), więc proszę o wyrozumiałość, zrozumienie i cierpliwość.

Doświadczenia z ekspresami, parzeniem kawy i jej gatunkami nie mam właściwie żadnego. Czytając forum czuję się jak kawowy barbarzyńca i chciałem szybko to zmienić. Może za szybko i może stąd mój problem.
Otóż skusiłem się na ten lidlowy silvercrest. Pomyślałem, że spróbuję - tak na początek ze względu na cenę, a za jakiś czas, jeśli spodoba mi się zabawa z kawą i ekspresem kolbowym to kupię coś porządnego.

Z niecierpliwością przygotowałem pierwsze dwie kawy - wyszły (oczywiście jak na mój gust kawowego drwala) całkiem fajnie. Każda kolejna niestety już była coraz gorsza, bo z ekspresu coraz słabiej płynęła kawa.
Od mniej więcej czwartej kawy zaczęła ona smakować jak lura z ekspresu przelewowego i tak wyglądała.
Oprócz tego, że kawa była nieakceptowalna to w dodatku płynęła po kropelce. Ostatecznie w sobotę (szósty dzień życia ekspresu i może max 10 kaw) kawa (i w ogóle woda) zupełnie przestała lecieć do kolby.

No i ... trochę jakby to delikatnie powiedzieć, czuję się... poirytowany.
Oczywiście mogę go zanieść do lidla i oni odeślą do serwisu, i w ciągu 14 dni roboczych miałby wrócić, ale ...
Postanowiłem najpierw zapytać i poprosić Was o podpowiedź zanim podejmę jakieś działanie, bo może jest jakieś proste rozwiązanie-może coś trzeba przepłukać i obędzie się bez tych 14 dni?
Ekspres normalnie hałasuje, z dyszy do spieniania leci para, natomiast nie leci ani kropla wody do kolby choć sitko mocno się nagrzewa.
Więc właściwie wszystko jest ok, tylko nie leci woda;-)
Ech - przepraszam jeszcze raz, bo pewnie powiecie - i racja, że kupiłem ... w lidlu, to czego oczekiwać.

Pozdrawiam!
anthony

Awatar użytkownika
WEGier
stale zagląda do filiżanki
stale zagląda do filiżanki
Posty: 251
Rejestracja: czw 18 cze 2009, 14:56
Lokalizacja: Częstochowa

Postautor: WEGier » śr 22 gru 2010, 13:24

rozumiem, że kupiłeś gotową kawę mieloną? Jeżeli tak to kawa powinna lecieć jak z kranu ponieważ wszystkie gotowe mielonki są grubo mielone. A w ogóle leci kawa przez kolbę bez kawy?

antek
zagląda od święta
Posty: 13
Rejestracja: ndz 05 gru 2010, 8:47

Postautor: antek » śr 22 gru 2010, 13:31

Dzięki za szybką reakcję!

Tak - próbowałem ze zwykłą kawą - z czerwoną mkcaffe.

Nie, nic już nie leci, natomiast to sitko, które jest na stałe przyśrubowane (z którego woda ma wpływać do kolby) jest bardzo gorące. I zupełnie suche:-(
Ostatnio zmieniony śr 22 gru 2010, 13:34 przez antek, łącznie zmieniany 1 raz.
anthony

biomj
zagląda całkiem śmiało
zagląda całkiem śmiało
Posty: 93
Rejestracja: czw 01 kwie 2010, 13:58
Lokalizacja: 3miasto

Postautor: biomj » śr 22 gru 2010, 13:31

Antek, nie przepraszaj, bo nie masz za co. Nieważne gdzie kupiłeś i za ile-sprzęt powinien byc zgodny z umową, czyli działać.
Ja bym nie kombinowała (bo coś się jeszcze bardziej popsuje) tylko czym prędzej zaniosła do sklepu powołując się na ustawę i niezgodnośc towaru.
Nie wykluczone, ze jak go jeszcze mają na stanie (w moim Lidlu np. jest ich jeszcze mnóstwo) to Ci po prostu wymienią od ręki na nowy egzemplarz.

biomj
zagląda całkiem śmiało
zagląda całkiem śmiało
Posty: 93
Rejestracja: czw 01 kwie 2010, 13:58
Lokalizacja: 3miasto

Postautor: biomj » śr 22 gru 2010, 13:34

Wydaje mi się, ze MK Cafe wcale nie jest grubo mielona

antek
zagląda od święta
Posty: 13
Rejestracja: ndz 05 gru 2010, 8:47

Postautor: antek » śr 22 gru 2010, 13:42

Antek, nie przepraszaj, bo nie masz za co.
:-)
Ja bym nie kombinowała (bo coś się jeszcze bardziej popsuje) tylko czym prędzej zaniosła do sklepu powołując się na ustawę i niezgodnośc towaru.
Nie wykluczone, ze jak go jeszcze mają na stanie (w moim Lidlu np. jest ich jeszcze mnóstwo) to Ci po prostu wymienią od ręki na nowy egzemplarz.
biomj - dzięki!
Byłem w tym lidlu i niestety nie chcą wymienić, jedynie mogą przyjąć i wysłać do serwisu. I chyba tak zrobię, choć jeśli to jakaś drobnostka to trochę mi szkoda (aż;-) 14 dni (pracujących) ;-)

Czytając wcześniejsze wypowiedzi w tym wątku zastanawiam się - może to wcale nie jest drobnostka i np zbyt mocno ubijałem kawę i coś nie wytrzymało. Tzn może silnik pompy nie padł, ale coś nie wytrzymało ciśnienia?
Pozdrawiam!
anthony


Wróć do „Ekspresy kolbowe domowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość