Konserwacja

Marcinkawa
Posty: 5
Rejestracja: wt 02 sty 2018, 11:11
Sprzęt: Delonghi magnafika 22.320 sb

Konserwacja

Postautor: Marcinkawa » wt 02 sty 2018, 19:43

Witam od dwoch lat jestem szczesliwym posiadaczem Delonghi 22.230 sb , chciallbym się dowiedziec czy po takim okresie uzytkowania jest konieczny jakis przeglad ekspresu w jakims autoryzowanym serwisie .Dodam , ze ekspres ma na liczniku 2300 zrobionych kaw , co 1,5 tygodnia jest czyszczony modol zaparzacza, jest wymieniany filtr wody a jak trzeba rowniez odkamieniany, smaruje takze silikonem prowadnice zaparzacza . Z gory dziekuje za ewentualna odpowiedz.

Awatar użytkownika
Barnaba
Consigliere
Consigliere
Posty: 1799
Rejestracja: pn 27 sie 2012, 9:27
Sprzęt: Jura Z6 IIgen ALU P.E.P.,G3
www.primocaffe.pl

Re: Konserwacja

Postautor: Barnaba » śr 10 sty 2018, 11:16

Tak jak napisałem w poprzednim temacie - po upływie gwarancji, Delonghi przeglądamy co rok.Koszt 200-300zł brutto.

Wymieniane są uszczelki,czyszczony młynek, konserwacja modułu zaparzania, test elektrozaworów, wymiana uszczelki w gnieździe wody.

Pozdrawiam
PrimoCaffe.pl
...życie jest piękne :) sprzedaż/serwis/dzierżawa/ekspresów JURA ...i reszta świata tel.501384480 http://www.primocaffe.pl

Marcinkawa
Posty: 5
Rejestracja: wt 02 sty 2018, 11:11
Sprzęt: Delonghi magnafika 22.320 sb

Re: Konserwacja

Postautor: Marcinkawa » śr 10 sty 2018, 19:22

A czy u pana mozna taki przeglad wykonac ?

Awatar użytkownika
Barnaba
Consigliere
Consigliere
Posty: 1799
Rejestracja: pn 27 sie 2012, 9:27
Sprzęt: Jura Z6 IIgen ALU P.E.P.,G3
www.primocaffe.pl

Re: Konserwacja

Postautor: Barnaba » pt 12 sty 2018, 7:51

Oczywiście.

Naprawiam ekspresy wszystkich marek za wyjątkiem Krupsów i Siemensów EQ7 z wiadomych dla nas serwisantów powodów.:)

Natomiast ze względu na dużą ilość pracy od tego roku- wysyłkowo naprawiam tylko ekspresy marki Jura.

Inne marki w tym Delonghi, naprawiam tylko i wyłącznie po osobistym dostarczeniu ekspresu do mojego lokalu przez klienta.

Natomiast Delonghi nie wymaga od serwisanta dużej wiedzy, z dostępnością części również nie ma problemu.Zamienniki też Delonghi dobrze znoszą o ile są dobrej jakości rzecz jasna.
Krótko mówiąc - każdy serwisant poradzi sobie z Delonghi.

Dobra rada:
oddając ekspres do serwisu którego nie znamy - zaznaczmy sobie pisakiem na ultrafiolet swój moduł zaparzania, ociekacz od spodu, itp.Zdarza się, że zaparzacz w dobrym stanie kusi serwisanta aby go sobie podmienić:) Zawsze też żądajmy wymienionych części.Nawet jeśli się nie znamy i są nam niepotrzebne to mamy wieksze wówczas prawdopodobieństwo, że zostały one faktycznie wymienione i pochodzą od naszego ekspresu(zaznaczmy to na wstępie).
Nieodzowną kwestią powinien być również protokół serwisowy z wykonanej usługi.Jest on dla klienta gwarancją do ewentualnego zweryfikowania, że dane części zostały faktycznie wymienione -do sprawdzenia np. w innym serwisie.Coś co jest na piśmie to na piśmie.Sporo serwisów tego nie lubi.Wolą naprawiać ekspresy na tzw. "gębę" bez paragonu, fvt i protokołu serwisowego.Nie ma wówczas śladu po ich ewentualnej kiepskiej naprawie:)))

Wykonując naprawę czy przegląd techniczny zawsze oddaję wymienione części klientowi...czy klient tego chce czy też nie.Wyjątek to części które się np. nie mieszczą do oryginalnego kartonu podczas odsyłki ekspresu i mogły by go uszkodzić.Ale o tym klienta się informuję.Klient otrzymuje również protokół wstępny i końcowy serwisowy.
Jest tam podany model ekspresu wraz z numerem VIN,data produkcji,numer produktu,właściciel ekspresu, ilość wykonanych kaw, jego historia serwisowa (tyczy się ekspresów Jura), stwierdzone usterki, wykonane czynności, zalecenia, uwagi(np wszelkie zarysowania ,pęknięcia obudowy,nawet to czy zainstalowany filtr jest oryginalny , czy zamiennik i ile razy był wymieniony), termin kolejnego przeglądu technicznego, termin gwarancji na wymienione części,data, podpis, pieczęć, paragon/faktura VAT.Ekspres jest porządnie umyty i odkurzony młynek/przygotowany do transportu,opróżniony układ wody,pojemnik na wodę ręcznie odkamieniony.I tak przygotowany ekspres trafia z powrotem do klienta.

Nawet przy zwykłym przeglądzie technicznym - klient powinien otrzymać roczną gwarancję na szczelność układu.Krótko mówiąc -ekspres po takim przeglądzie nie ma prawa cieknąć przez rok.Po to jest przegląd techniczny.Wymiana wszystkich uszczelek na wężykach, lub samych wężyków (SAECO), czyszczenie młynka,modułu zaparzania, odkamienianie układu.

Pozdrawiam
...życie jest piękne :) sprzedaż/serwis/dzierżawa/ekspresów JURA ...i reszta świata tel.501384480 http://www.primocaffe.pl

Marcinkawa
Posty: 5
Rejestracja: wt 02 sty 2018, 11:11
Sprzęt: Delonghi magnafika 22.320 sb

Re: Konserwacja

Postautor: Marcinkawa » sob 13 sty 2018, 1:01

Ok dziekuje za info. Na pana zawsze mozna liczyc.


Wróć do „Ekspresy automatyczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość