Ekspres automatyczny w granicach 1000 zł

Awatar użytkownika
plastus333
zagląda całkiem śmiało
zagląda całkiem śmiało
Posty: 95
Rejestracja: ndz 24 paź 2010, 15:00

Re: Ekspres za około 1000 zł

Postautor: plastus333 » czw 10 lis 2011, 16:43

to już za taka kasę mozna mieć automat ? O.o wow:) myslałem, że tylko uzywki, kapsułki i pady w takiej cenie..

Ja wiem, że można mieć za to maszynki na pady miekkie 70mm Douwe Egberts i wiele innych.. Duzym atutem jest ogromny wybór kawy i stosunkowo niskie ceny na allegro.

Maszynki warte uwagi:

Philips SENSEO HD HD 7850/60 ze zintegrowanym zbiornikiem na mleko

WMF 10 Caffee Pad Machine z cappuccino i latte macchiato z jednego przycisku

Pełenn wyyypas:P

Awatar użytkownika
trickykid
kawa w żyłach
kawa w żyłach
Posty: 929
Rejestracja: sob 17 kwie 2010, 20:50
Sprzęt: Bezzera BZ07 | Anfim Haus | Chemex | AP | Hario | Bosch filtrowy | IIKONE
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Ekspres za około 1000 zł

Postautor: trickykid » czw 10 lis 2011, 19:21

[...]im bardziej miałka kawa – tym mocniejsze będzie espresso
Uh, odważny skrót myślowy jak na to forum :)
W młynku : Rwanda Iwacu (Czarny Deszcz)

Awatar użytkownika
Remogiusz
ojciec chrzestny
ojciec chrzestny
Posty: 2075
Rejestracja: wt 02 lis 2010, 1:21
Sprzęt: W stopce
Lokalizacja: WroLOVE / Pyrlandia

Re: Ekspres za około 1000 zł

Postautor: Remogiusz » pt 11 lis 2011, 2:33

Ja bym się najpierw przywitał...
Hardware: Rocket , GAGGIA, Bialetti, FP, Dripper / jedyny słuszny młynek, macap mx900
Software: co kurier przyniesie...(Ariadna)

przemo091
Posty: 5
Rejestracja: śr 08 sie 2012, 13:19
Sprzęt: Saeco XSMALL HD8745

Co sądzicie o tym sprzęcie

Postautor: przemo091 » śr 08 sie 2012, 13:25

Mam zamiar kupić sobie jaki ekspres. Ponieważ nie piję zbyt dużo kawy oraz nie mam czasu na zabawę ze zwykłymi ekspresami wybór pał na ekspres na saszetki lub kapsułki.
Zastanawiam się nad tymi dwoma:
1.
http://www.brodasystem.pl/wmf-10-ekspres-na-pady.html
2.
http://www.skapiec.pl/site/cat/307/comp ... omentarze/

Jestem kompletnym laikiem jesli chodzi o ekspresy, więc proszę o jakąs rade. Z góry dzięki za odpowiedz

Awatar użytkownika
trickykid
kawa w żyłach
kawa w żyłach
Posty: 929
Rejestracja: sob 17 kwie 2010, 20:50
Sprzęt: Bezzera BZ07 | Anfim Haus | Chemex | AP | Hario | Bosch filtrowy | IIKONE
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Ekspres za około 1000 zł

Postautor: trickykid » śr 08 sie 2012, 14:12

To jeszcze pytanie - jaką kawę pijesz? Małą, dużą, z mlekiem, bez?
W młynku : Rwanda Iwacu (Czarny Deszcz)

przemo091
Posty: 5
Rejestracja: śr 08 sie 2012, 13:19
Sprzęt: Saeco XSMALL HD8745

Re: Ekspres za około 1000 zł

Postautor: przemo091 » śr 08 sie 2012, 14:24

Codziennie rano pije małą czarną ale lubię wypić też od czasu do czasu latte.
Myślałem również o ekspresie automatycznym z młynkiem itd. ale po 1. koszt, po 2. obsługa
Potrzebuje sprzętu który szybko zaparzy mi kawę, fajnie żeby dało się też zrobić jakieś latte lub cappucino.

Awatar użytkownika
trickykid
kawa w żyłach
kawa w żyłach
Posty: 929
Rejestracja: sob 17 kwie 2010, 20:50
Sprzęt: Bezzera BZ07 | Anfim Haus | Chemex | AP | Hario | Bosch filtrowy | IIKONE
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Ekspres za około 1000 zł

Postautor: trickykid » śr 08 sie 2012, 14:35

Ekspresy kapsułkowe są może szybkie w użyciu i praktycznie bezobsługowe, ale kawa z nich jest conajmniej paskudna, w dodatku kosztując tyle co najznamienitsze na świecie blendy do espresso. Z wielu opinii użytkowników wynika jakoby, że Nespresso ma najlepszy smak pośród systemów kapsułkowych, ale ja pare razy miałem okazję brać do ust to coś, i odrzucało mnie nawet jeszcze w czasach, gdy niczego nie wiedziałem o kawie. Warto rozważyć alternatywę - Aeropress. Szybka metoda, można zabrać do pracy, nie potrzebuje prądu, pozwala kawę przygotować na milion sposobów. I jako, że sam decydujesz o czasie ektrakcji, można również używać z mielonkami, jeśli na mielenie kawy nie ma warunków.
W młynku : Rwanda Iwacu (Czarny Deszcz)

przemo091
Posty: 5
Rejestracja: śr 08 sie 2012, 13:19
Sprzęt: Saeco XSMALL HD8745

Re: Ekspres za około 1000 zł

Postautor: przemo091 » śr 08 sie 2012, 14:47

Wiem ze kawa z kapsułek lub saszetek nie jest najlepsza no i kosztowna, ale jednym urządzeniem robisz kilka rodzai kaw przy czym nie wymaga żadnej obsługi poza włączeniem ekspresu. Im więcej czytam o kapsułkach i saszetkach tym mam większe wątpliwości. Przemyśle jeszcze zakup ekspresu np kolbowego bo na automatyczny z prawdziwego zdarzenia trzeba wydać chyba ok 2tyś a to trochę drogo

Edit:
A może coś takiego (Delonghi ESAM 2200):
http://allegro.pl/ekspres-cisnieniowy-d ... 04515.html
Cena niezła, ma młynek do kawy no i to zawsze automat, nie jest nic napisane o dyszy do spieniania mleka ale to po prawej stronie to chyba to
lub (Saeco Xsmall Blk-Silver HD8745):
http://allegro.pl/ekspres-cisnieniowy-s ... 68318.html

Awatar użytkownika
trickykid
kawa w żyłach
kawa w żyłach
Posty: 929
Rejestracja: sob 17 kwie 2010, 20:50
Sprzęt: Bezzera BZ07 | Anfim Haus | Chemex | AP | Hario | Bosch filtrowy | IIKONE
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Ekspres za około 1000 zł

Postautor: trickykid » śr 08 sie 2012, 18:28

Tak, oba te modele mają dysze do ręcznego spieniania mleka. Myślę, że o automatach znajdziesz wiele opinii na forum. Inna rzecz, że jeśli ktoś ma wystarczająco dużo czasu na spienienie mleka, to ma go również wystarczająco na zrobienie sobie zachwycającej "lekkiej czarnej" z AP. Ostatnio 2 znajomych "makjatopijców" niechcąco przekonałem do zakupu AP, ponieważ nie mogli wyjść z zachwytu, że :
a) czarna kawa może mieć eksplozje subtelnych smaków zamiast atakować błotnistym roztworem węgla i popiołu
b) po kawie nie ma się wzdęć
c) po kawie nie ma się posmaku sera w ustach
d) że to wychodzi ze sprzętu kosztującego 20x mniej niż ich ekspresy...
e) ...bez użycia prądu.
W młynku : Rwanda Iwacu (Czarny Deszcz)

przemo091
Posty: 5
Rejestracja: śr 08 sie 2012, 13:19
Sprzęt: Saeco XSMALL HD8745

Re: Ekspres za około 1000 zł

Postautor: przemo091 » śr 08 sie 2012, 20:41

Z kapsułek się wyleczyłem po przeczytaniu kilku tematów na forum, z powodu niskiego budżetu i po opiniach ze strony znajomego wybór padł na Saeco XSMALL.
Teraz tylko dużo czytania na temat kaw, mielenia, przygotowania itd. Swoją drogą temat zaczyna mnie wciągać :)

michalt001
zagląda całkiem śmiało
zagląda całkiem śmiało
Posty: 69
Rejestracja: czw 23 sie 2012, 2:16
Sprzęt: nie mam bo zepsułem

Re: Ekspres za około 1000 zł

Postautor: michalt001 » pt 24 sie 2012, 2:08

Możliwe że wystarczyłoby zacząć od tego czy ktokolwiek zna godny polecenia automat do 1000 zł... Odpowiedź negatywna zamyka temat w automatach i otwiera go w domowych kolbowcach. A tam dalej już łatwo - Ascaso do mielenia, jakiś Zelmerek do zaparzania i espresso gotowe.

No właśnie...naprawdę w granicach 1000zł automatu dobrego nie ma? Mam na myśli użytek domowy, nie do robienia 100 kaw dziennie.
Jeśli faktycznie nie ma i np. Saeco Xsmall jest zły, czy może ktoś napisać dlaczego> Na czym to polega?
Ogólne stwierdzenie "Saeco mają zły serwis i się psują" mnie nie przekonuje.
Rodzicom kupiłem 4 lata temu Saeco nie pamiętam dokłądnie modelu (Giro cośtam) - codziennie robi kilka kaw i bez awarii do dzisiaj.
Jakiś czas temu się zakamienił - z serwisem nie było najmniejszego problemu....

Czy ktoś zna jakieś konkrety czemu np. Saeco XSmall zły?

Pozdrawiam :)

Attibassi_fan
stale zagląda do filiżanki
stale zagląda do filiżanki
Posty: 145
Rejestracja: sob 31 gru 2011, 10:38
Sprzęt: Młynek M 5, ekspresy: Grimac TWENTY (dwie grupy - bojler 5l) i Cuadra ( 1 grupa - bojler 1,8l)
Lokalizacja: Chorzów
Kontaktowanie:

Re: Ekspres za około 1000 zł

Postautor: Attibassi_fan » wt 28 sie 2012, 21:36


Czy ktoś zna jakieś konkrety czemu np. Saeco XSmall zły?

Pozdrawiam :)
small jest zwyczajnie ZA MAŁY... :)
Miałem taki jak ten: "Saeco Odea Cappuccino Giro Plus RI9757"
http://www.skapiec.pl/img/839683-307-1- ... i9757.html
.. i tu już pisano, że dolewanie wody jest zbyt częste.. więc mniejszy to już chyba że nie ma gdzie postawić - ale to kosztem jakości... i kawy i komfortu pracy..
jest tańsza wersja w cenie xsmall
Saeco Odea Go Silver RI9752/01
http://www.skapiec.pl/site/cat/307/comp/133129
ale brak regulacji mocy kawy (czyli dozy od 7 do 10gr)
oraz szybkość - PLus ma tam jakieś dwa mini zbiorniki do kawy i do pary.. więc spienianie mleka itp..
a mini ma pewnie jeden zbiorniczek czy coś co tak nazywają jeszcze mniejsze.. a tu rozmiar - dla stabilności - ma znaczenie :)
I młynek może mieć mniejsze żarna.. i mieści mniej kawy.. więc.. mniej wszystkiego..

Awatar użytkownika
Barnaba
Consigliere
Consigliere
Posty: 1799
Rejestracja: pn 27 sie 2012, 9:27
Sprzęt: Jura Z6 III gen ALU P.E.P.,G3
www.primocaffe.pl

Re: Ekspres za około 1000 zł

Postautor: Barnaba » śr 29 sie 2012, 7:44

Hmm, za 1000zł nowego dobrego automatycznego ekspresu do kawy nie da się kupić. Z używek w tej cenie - Saeco Incanto (dobry sprawdzony model), ale trudno kupić zadbany egzemplarz. Modele Saeco Talea, Odea odradzam. Są nieudane. Niestety. Odkąd Saeco poszło we współpracę z siemensem - to kicha. Krupsy z serii XP też odradzam, te małe z niebieskim wyświetlaczem, jak się zepsuje - nikt tego nie chce naprawić.

Można też rozważyć zakup używanej jury z serii E. Najlepiej po lifcie z termoblokiem nowszego typu np E80 lub E85. Ale jej cena zazwyczaj waha się powyżej 1000zł za używaną. Bardzo fajną propozycją może być Saeco Vienna. Nie jest wprawdzie już oferowana jako nowa ale można trafić bardzo zadbany egzemplarz w cenie 500zł lub poszukać taki sam model pod inną marką np spidem to to samo - trafiają się nowe w cenie właśnie około 1000zł.Pozdrawiam
...życie jest piękne :) sprzedaż/serwis/dzierżawa/ekspresów JURA ...i reszta świata tel.501384480 http://www.primocaffe.pl

moher60
zagląda śmielej
zagląda śmielej
Posty: 46
Rejestracja: czw 31 mar 2011, 10:44
Sprzęt: eea 250
Siemens TK 52001
Hario

Re: Ekspres za około 1000 zł

Postautor: moher60 » śr 29 sie 2012, 14:34

Witm.Siemens tk 52001 kupiłem niedawno za 999zł.Na razie OK. :wink:

michalt001
zagląda całkiem śmiało
zagląda całkiem śmiało
Posty: 69
Rejestracja: czw 23 sie 2012, 2:16
Sprzęt: nie mam bo zepsułem

Re: Ekspres za około 1000 zł

Postautor: michalt001 » wt 04 wrz 2012, 20:38

jest zwyczajnie ZA MAŁY... :)
I młynek może mieć mniejsze żarna.. i mieści mniej kawy.. więc.. mniej wszystkiego..
Dzięki za odpowiedź, gorsze mielenie do mnie przemawia, bo mała ilość wody i kawy to nie problem - dzbanek z odkamienioną wodą (Brita) więc nie ma problemu z dolewaniem a szafka z kawą jest 50cm od ekspresu (miejsca na ekspres). Itak ilość kawy w szafce stosunkowo niewielka, większą ilość 3mam w lodówce.
No i ważna sprawa - z ekspresu korzystał bym tylko ja, więcej niż 5 - 6 kaw dziennie staram się nie pić a większość dni w domu jestem tylko chwilę rano = 1 kawa i wieczorem = 2 kawy, więc chyba najmniejszy pojemnik na kawę wystarczy. A wieczorkiem mogę spokojnie uzupełnić :)

A możesz rozwinąć fragment o gorszej jakości? Tzn. poza małym pojemnikiem na kawę i wodę, gorsza jakość - w jakim sensie?

I jeszcze jedno - ma ktoś może jakieś zdanie na temat DeLonghi ESAM 3000 B ?


Wróć do „Ekspresy automatyczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość