Tania kawa, mniejsze zło

Tu można dzielić się informacjami na temat parzenia kawy, rodzajów, smaku...
konradbase
Sprzęt: saeko

Tania kawa, mniejsze zło

Postautor: konradbase » pn 07 mar 2016, 20:16

Cześć, jestem studentem i z pieniędzmi różnie, więc szukam czegoś taniego. Wiem, że dobra kawa to 80zł+, ale no niestety, nie jestem w stanie wydawać tyle na ziarna.
Tak więc, prosiłbym o polecenie jakiś kaw do ~40zł/kg.

Posiadam staruszka Saeko Odea Go

Słyszałem że De Roccis jest dość smaczna.
Szukam czegoś dość nisko kwaskowatego. Najchetniej pod picie americano/espresso ale to już zależy jak znośna będzie ta kawa.

Z góry dzięki za propozycje!

Pozdrawiam

seba21
zagląda całkiem śmiało
zagląda całkiem śmiało
Sprzęt: Gaggia Classic + Ascaso i-Steel, Bialetti Moka Express 1 i 2, Bialetti Brikka 4, french press Bialetti, Hario V60/02, Hario Mizudashi, phin, Kalita Wave 185
Kontaktowanie:

Re: Tania kawa, mniejsze zło

Postautor: seba21 » wt 08 mar 2016, 10:30

Do 40zł/kg niestety nie umiem nic polecić, ale jakbyś miał wolne dodatkowe 10 zł, to myślę, że warto spróbować Pellini - Espresso Bar Vivace n 82.

Crom
kawa w żyłach
kawa w żyłach
Sprzęt: Slowpresso, Phin, Aeropress+FlaVin sRGB, Moka 2tz inox, FP, tygiel
Młyn Eureka Mignon v.2+hopper DIY

Postautor: Crom » wt 08 mar 2016, 11:00

poniżej 40zł nic poza badziewiem nie kupisz, lepiej ograniczyć się do pół kilo dobrych ziaren. Może któraś palarnia sprzeda ci taniej zielone ziarna które sobie wypalisz samodzielnie na patelni.

Awatar użytkownika
renqien
stale zagląda do filiżanki
stale zagląda do filiżanki
Sprzęt: La Pavoni Puccino, Mazzer Super Jolly

Postautor: renqien » czw 10 mar 2016, 8:06

Co jakiś czas pojawia się w Lidlu Costa Rica Terazzu. Teraz jest po 20 złotych za pół kilo. Nie jest to nic rewelacyjnego i do kaw z wyższej półki sporo jej brakuje, ale w tej cenie jest godna polecenia. Wątła crema, ale w miarę gęste body, przyjemny i długi aftertaste przypominający kawy lepszego sortu.