Tworzenie mieszanek

Tu można dzielić się informacjami na temat parzenia kawy, rodzajów, smaku...
Szelest
stale zagląda do filiżanki
Sprzęt: Dalla Corte Evolution, La Spazialle S5, Dalla Corte Super Mini

Tworzenie mieszanek

Postautor: Szelest » śr 10 mar 2010, 10:30

Ponieważ głównie popijam kawę z jednorodnych mieszanek, zachciało mi się eksperymentu i pomieszałem posiadane gatunki - Kolumbia Excelso, Sulawesi Kalossi oraz Australia Skyburry - wszystkie jasno palone i każda z nich, jako jednorodna, smakuje bardzo dobrze.
Sulawesi z lekko dominującą kwaskowością, Skyburry zbalansowana ale o bardzo intensywnym smaku migdałów, a Kolumbia taka troszkę neutralna z delikatną goryczką. Chciałem uzyskać mieszankę minimalnie kwaskową (Sulawesi), o lekkim aromacie SkyBurry, a Kolumbia miała dać bazę neutralnego zbalansowania.

Nie znam się na mieszaniu, ale efekty mnie zadziwiły.

Najpierw spróbowałem zmieszać 1:1 Kolumbie z Australią - espresso wyszło wstrętne ! Zapach mało kawowy, wręcz nieprzyjemny i bardzo gorzka.
Kolejna mieszanka to Kolumbia z Sulawesi 1:1 - efekt zbliżony j/w - mieszanka wstrętna !
Na koniec spróbowałem jeszcze po 1/3 z każdej kawy, ale efekt był podobny - nieco mniej wstrętny smak, ale i tak porażka :(

Jak to jest, że każdy z w/w gatunków smakuje super (subiektywne odczucie), a po zmieszaniu jest nie do wypicia ?
Pozdrawiam, Szelest
Pasjocafe Kraków

Awatar użytkownika
Cyryl
zagląda całkiem śmiało
zagląda całkiem śmiało
Sprzęt: VBM Domobar Junior 2 B + Ascaso i-1 mini.

Postautor: Cyryl » czw 11 mar 2010, 10:27

To dobre pytanie. Jeżeli mamy ogromny wybór jednorodnych kaw jaki jest sens tworzenia mieszanek. Oczywiście, uzyskanie jeszcze lepszego efektu końcowego. Dlaczego jednym to wychodzi a drugim nie. Gdzie tkwi diabeł. Bardzo liczę na parę zdań na ten temat od Antonia i Silesiusa.

zbignes
Consigliere
Consigliere
Sprzęt: ...

Postautor: zbignes » czw 11 mar 2010, 11:49