Lavazza z ekspresu ciśnieniowego

Tu można dzielić się informacjami na temat parzenia kawy, rodzajów, smaku...
Pyrgus
Sprzęt: Ekspres DeLonghi Caffe Veneto

Lavazza z ekspresu ciśnieniowego

Postautor: Pyrgus » sob 04 lut 2012, 8:54

Dzień dobry.
Posiadam w domu ekspres DeLonghi Caffe Veneto. Chyba żadne cudo, ale nie jest też zły. Parzyłem w nim kawę do tej pory bez żadnych problemów i była niezła. Ostatnio postanowiłem kupić kawę Lavazza Qualita Oro. Teraz zwątpiłem w swój wybór, bo jak poprzeglądałem forum, to spotkałem się również z niezbyt pochlebnymi opiniami na jej temat - więc jak to w końcu jest? Dodam, że w świecie kawy jestem raczej nowicjuszem i mój smak nie jest wyrobiony.
Chciałem ją przygotować zgodnie ze wszystkimi prawidłami sztuki: wsypałem odpowiednią ilość do kolby, ugniotłem i włączyłem. Potem jednak okazało się, że napój prawie wcale nie chce lecieć (nigdy wcześniej z innymi gatunkami kawy takiej sytuacji nie miałem) - tak, jak gdyby woda nie mogła przedostać się przez ziarna :shock: Potem spróbowałem ponownie bez ugniatania, ale właściwie nic to nie dało. Gdy w żółwim tempie kawa jakoś skapała do filiżanki, mam wrażenie, że to nie jest to, o co mi chodziło :? Czy ktoś mógłby mi napisać, co robię źle?
Pozdrawiam

PS. Dzisiaj dzień zacząłem od herbaty...

Awatar użytkownika
Remogiusz
ojciec chrzestny
ojciec chrzestny
Sprzęt: W stopce

Re: Lavazza z ekspresu ciśnieniowego

Postautor: Remogiusz » sob 04 lut 2012, 9:25

Czy to możliwe, żeby była zbyt drobno mielona? o_O (polubiłem ten znaczek :P )
Powiem szczerze, że nie wiem co jest źle, ale patrząc na to z fizycznego punktu to dziwna sprawa. A masz zaworek tworzący ciśnienie zwrotne w kolbie? Swoją drogą młynek (dobry) na pewno będzie lekarstwem na Twój problem ;)
EDIT:
Lavazza mielona to ścinki z produkcji kaw lepszej jakości, z reguły pełno jest robusty w "100 % arabica" :)
Sam też z takiej kiedyś korzystałem ;)

Jeśli chcesz coś lepszego bez młynka to odwiedź jakąś lokalną palarnię.