problem z reklamacją

Wszystko co nie mieści się w powyższych kategoriach, ale związane z kawą...
jolkajolka
Posty: 2
Rejestracja: śr 24 lut 2016, 17:04
Sprzęt: Nie mam jeszcze

problem z reklamacją

Postautor: jolkajolka » ndz 10 kwie 2016, 16:51

Hej, ostatnio kupiłam w elektro-markecie ekspres do kawy taki na kapsułki. Podziałał miesiąc i dupa... więc poleciałam ja z reklamacją, a tu nie chcą mi jej przyjąć.. niby to moja wina że się zepsuł a nie jest to wada produkcyjna czy coś tam, tylko że na prawdę to nie jest moja wina ( kapsułka się zassała i nie chce się otworzyć, nie da się jej wyjąć ani nic) płacić za naprawę nie będę bo wiadomo drogo... macie jakiś pomysł co można zrobić? zgłosić się do rzecznika praw konsumenta? może jakieś pismo napisać? mój znajomy jest prawnikiem i w sumie pomógłby mi napisać coś takiego, tylko czy to ma sens? mieliście takie problem i zostało wam uznane na gwarancje? Czekam na jakąkolwiek pomoc, dziękuje z góry. Pozdrawiam

kico
Posty: 1
Rejestracja: śr 13 kwie 2016, 11:36
Sprzęt: nie mam

Re: problem z reklamacją

Postautor: kico » śr 13 kwie 2016, 11:39

Zgłosić można ale znając nasze Polskie prawo co to się opłaca ? Sprawa będzie trwała pewnie rok a na dodatek szkoda nerwów Jakiej marki kupiłaś? Ile kosztował?
fajny Sklep z winami online zaprasza!

Awatar użytkownika
ded
@mod
@mod
Posty: 708
Rejestracja: ndz 24 cze 2012, 8:48
Sprzęt: Izzo Alex HX E61
Macap MX-P
Lokalizacja: Ciechanów

Re: problem z reklamacją

Postautor: ded » sob 16 kwie 2016, 6:23

Nie wiem jak jest to zbudowane ale nie da się jakoś pokombinować żeby otworzyć? Na siłę albo czymś podwadzić? Co do reklamacji to na początek wypada się odwołać i prosić rzecznika o wsparcie. Jak to nie pomoże to możesz firmie wytoczyć sprawę w trybie uproszczonym o zapłatę. Koszt to 30zł jak dla Ciebie, wniosek pomogą wypełnić cię w sądzie tylko zrób dokumentację foto i zabierz wymianę korespondencji. Pamiętaj, że jak przyjdzie co do czego to rzeczoznawca stwierdzi czy na prawdę poprawnie użytkowałeś ekspres i jeśli stwierdzi Twoją winę (lub częściową winę) to będzie Cię to kosztować drożej niż ten ekspres. Rok to niestety mało realny termin, nastaw się na dwa. Jakiś czas temu tak odzyskałem kasę za młynek, którego nie chciał przyjąć sprzedawca (akurat na allegro). Ja bym to potraktował jako nauczkę, żeby nie kupować badziewia odradzanego na wszystkich forach bo gwarancja to czasem trudny temat.

KolesGit
Posty: 3
Rejestracja: śr 24 wrz 2014, 7:48
Sprzęt: DeLonghi Nespresso Pixie EN 125.S

Re: problem z reklamacją

Postautor: KolesGit » śr 27 kwie 2016, 13:46

...więc poleciałam ja z reklamacją, a tu nie chcą mi jej przyjąć..
Nie wierzę. Sklep nie ma prawa nie przyjąć kupionego tam miesiąc wcześniej produktu, ale uwaga: musisz powiedzieć, że reklamujesz z tytułu niezgodności towaru z umową, a nie z tytułu gwarancji. Jeżeli pomimo tego nie będą chcieli przyjąć - musisz wziąć ich oświadczenie na piśmie. Wtedy rzecznik konsumentów nieźle narobi im koło dupy.
Próbowałaś się kontaktować z producentem tego ekspresu na jego stronie facebookowej? Takie coś czasami działa cuda.
Sam posiadam ekspres na kapsułki DeLonghi i po 4 miesiącach przestał działać. Skontakowałem się bezpośrednio z ich firmą w Polsce i oni sami mi napisali, że taki tryb jest najszybszy. Naprawili (wymienili zespół pompy i grzewczy) i już 2 lata od tamtej pory śmiga bez problemu.

matylda
Posty: 1
Rejestracja: ndz 06 lis 2016, 16:01
Sprzęt: Philips

Re: problem z reklamacją

Postautor: matylda » ndz 06 lis 2016, 16:04

Dokładnie coś tu jest nie tak. Sprzęt powinien zostać przyjęty na gwarancje która na pewno jest i w serwisie powinien zostać sprawdzony. Jeśli okaże się, że został uszkodzony z Twojej winy to Ci go oddadzą bez naprawy. Zwrotu przyjąć nie mogą przecież bo używałaś.


Wróć do „Inne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość